El dilluns 14 de desembre d’enguany tot l’alumnat de quart ESO A va concloure el tema de la Revolució Industrial de l’assignatura de Ciències Socials amb el taller “A tota màquina! La Revolució Industrial a Catalunya” de les 12.30 a les 14 hores.
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina4.jpg)
El taller formava part de les activitats que ofereix el POT a través del Centre Educatiu del Bages i que des de l’àmbit d’Humanitats varen considerar idoni per entendre aquest moment tan significatiu de l’era industrial que ha tingut especial rellevància i incidència en les terres catalanes.
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina0.jpg)
Va ser gratificant comprovar que va haver-hi una assistència de tota la classe, varen viure una experiència de grup i individual inoblidable i creiem que varen gaudir del marc teòric previ que es va treballar a l’aula mitjançant l’aplicació del mètode científic hipotèticodeductiu i la investigació experimental, conduït pel monitor Xavier Trench i la professora de l’assignatura Marta Muntada.
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina2.jpg)
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina1.jpg)
L’alumnat va consolidar els coneixements adquirits d’un mode vivencial i participatiu, mitjançant la manipulació i descoberta del material didàctic que consistia en maquetes que calia muntar, imatges il·lustratives i fitxes explicatives. Va usar els amplis coneixements previs, va analitzar quatre àmbits fabrils diferents que eren motiu d’estudi, va formular hipòtesis concretes mitjançant la deducció, i va extreure conclusions que mostraven l’alt coneixement que han adquirit del tema.
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina5.jpg)
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina3.jpg)
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina7.jpg)
![](/images/blog/Fotos_Articles/2020_2021/tmaquina6.jpg)
Els alumnes es varen organitzar en quatre grups que treballaven diferents àmbits fabrils que eren motiu d’estudi com ara el complex de la colònia tèxtil, l’interior de la fàbrica i finalment la vida domèstica a les llars del ric burgès propietari de les fàbriques i la de l’obrer pobre que treballava a les fàbriques. L’activitat va acabar amb una exposició raonada dels alumnes on explicaven les conclusions, talment com una trobada d’experts exposant el que havien après i un llarg aplaudiment dels companys.