Planificació de la diagnosi del centre
Amb la finalitat de saber quina era la situació real de la comunitat educativa en referència a l’estat actual de digitalització del centre, es van realitzar enquestes tant al professorat, com a l’alumnat i les famílies.
L’enquesta al professorat i l’alumnat es va fer seguint el model d’enquesta SELFIE avalat per la Unió Europea. L’enquesta a les famílies es va fer adaptant models d’enquesta que s’havien fet a les famílies en altres centres educatius.
Un cop obtinguts els resultats de les enquestes, es van recollir en un full de càlcul i es va procedir a l’anàlisi dels resultats. Els membres de la comissió d’informàtica es van encarregar de fer una anàlisi detallada dels resultats que, seguidament, es presenten.
Punts febles
- Comunicació amb el centre
- Les famílies no miren la web de centre.
- Les famílies fan servir majoritàriament el whatsapp i l'instagram
- Un 60% consulta el correu electrònic entre poc i bastant
- Una part considerable creu que no està gaire ben organitzada la web del centre
- Només la meitat de les famílies obtenen informació de la web
- Un 60% s'assabenta dels esdeveniments del centre a través dels canals digitals
- Un 60% considera que ieduca no és fàcil d'utilitzar
- A l'ieduca no saben consultar l'històric de seguiment del fill
- No coneixen les normes d'ús dels recursos digitals cedits pel centre als alumnes i no saben on trobar-les
- Continguts digitals
- Només la meitat de les famílies sabrien gestionar els recursos que fan servir els seus fills
- Seguiment, avaluació i millora
- No els és fàcil fer el seguiment de les tasques digitals dels fills
- La majoria les coneix però un 60% no les fan servir
- La meitat té dificultats per controlar l'ús de pantalles per part dels fills
- Comentaris: les famílies tenen dificultats d'índoles diferents per controlar l'activitat acadèmica dels seus fills
- Estratègia, lideratge i gestió
- Desenvolupament de l'EDC
- Col·laboració i xarxes
- Promoció de la col·laboració i la comunicació per compartir experiències
- Desenvolupament profesional
- Suport del centre al desenvolupament professional continu
Avaluació i retroalimentació
- Substitució de l'avaluació tradicional per un conjunt de pràctiques més ampli
- Competència digital de l'alumnat
- Habilitats, coneixements i actituds de l'alumnat davant les tecnologies digitals
Punts forts
- Comunicació amb el centre
- La informació de la pàgina web del centre és útil
- La majoria de les famílies coneixen els recursos tecnològics que fan servir els seus fills
- 3/4 parts de les famílies consideren que la comunicació família-centre és àgil i fluida
- Un 80% de les famílies fan servir l'ieduca
- El centre respon de forma ràpida les consultes
- Les famílies fan servir majoritàriament el whatsapp i l'instagram
- Infraestructures i serveis
- De portàtils i mòbils en tenen la majoria de famílies. Només la meitat disposa d'ordinadors de sobretaula.
- Infraestructura adequada i fiable
- Competència digital de l'alumnat
- Els alumnes tenen la competència digital adequada per fer les seves tasques
- Ensenyament i aprenentatge
- Ús de les tecnologies digitals per a l'aprenentatge
- Implementació a l'aula
- Implementació de tecnologies digitals a l'aula